more information in Research
Ponsioen, A., & Wijnans, M. (2020). Het trainen van executieve functies bij kinderen met epilepsie. Kwantitatieve casestudies naar Braingame Brian. Neuropraxis, 24(5), 146-158.
Aarnoudse-Moens, C. S., Twilhaar, E. S., Oosterlaan, J., van Veen, H. G., Prins, P. J., van Kaam, A. H., & van Wassenaer-Leemhuis, A. G. (2018). Executive Function Computerized Training in Very Preterm-Born Children: A Pilot Study. Games for health journal, DOI: 10.1089/g4h.2017.0038. download pdf.
Vugs, B., Knoors, H., Cuperus, J., Hendriks, M., & Verhoeven, L. (2016). Executive function training in children with SLI: A pilot study. Child Language Teaching and Therapy, 1-20.download pdf
Ponsioen, A. J. G. B., Vliet, F. van, Blijderveen, R. & Zwiers, S. (2016). Braingame Brian: N=1 in de praktijk. Wat doet deze interventie bij deze cliënt? De Psycholoog, 51(5), 44-57.download pdf
Dovis, S., Oord, S. van der, Wiers, R., & Prins, P. J. M. (2016). Een nieuwe kijk op ADHD. De rol van executief functioneren en motivatie. De Psycholoog, 51(5), 10-22.download pdf
Oord, van der S., Ponsioen, A.J.G.B., Geurts, H.M., Brink Ten, E.L., & Prins, P.J.M. (2014). EF game training in children with ADHD: A pilot study of the efficacy of a computerized EF remediation training with game elements for children with ADHD in an outpatient setting. Journal of Attention Disorders, 18(8), 699–712. pdf
Dovis, S., Van der Oord, S., Wiers, R., & Prins, P.J.M. (2012). Can motivation normalize Working Memory Task Persistence in children with ADHD. The effects of money and computergaming. The efects of money and computer-gaming. J. Abnorm. Child Psychol, 40, 669-681. pdf
Prins, P. J. M., Dovis, S., Ponsioen, A. J. G. B., ten Brink, E. L. & van der Oord, S. (2011). Does a computerized working memory training with game elements enhance motivation and training efficacy in children with ADHD? Cyberpsychology, Behavior & Social Networking, 14, 115-122. pdf
Prins, P.J.M., Ponsioen, A.J.G.B., & Ten Brink, E.L. (2011). Gebruik je hersens! Het verbeteren van executieve functies bij kinderen door oefening en training. De Psycholoog, 46(11), 38-48. pdf
Ten Brink, E.L., Ponsioen, A.J.G.B., van der Oord, S., & Prins, P.J.M., (2011). BRAINGAME BRIAN. Achtergrond, evaluatie en implementatie van een Executieve Functietraining met game-elementen voor kinderen met cognitieve controleproblemen. Kind en Adolescent Praktijk, 10(4), 166-174. pdf
Prins, P.J.M., Ten Brink, E., Dovis, S., Ponsioen, A., Geurts, H., de Groot, H., de Vries, M., & Van der Oord, S. (2010). Braingame Brian: Een Executieve Functie training met game-elementen voor kinderen met cognitieve controleproblemen. Universiteit van Amsterdam; Lucertis; & Shosho.
Prins, P.J.M., Ten Brink, E.L., Dovis, S., Ponsioen, A.J.G.B., Geurts, H., de Groot, H., de Vries, M.,& Van der Oord, S. (2010). Braingame Brian: An Executive Function Training Program with game-elements for children with cognitive control problems. University of Amsterdam; Lucertis; & Shosho. The Netherlands.
Prins, P.J.M., Dovis, S., Ponsioen, A.J.G.B. & Ten Brink, E.L. (2007). Nieuwe generaties, nieuwe media. ADHD behandelen met een computergame. Kind en Adolescent Praktijk, 4, 158-165. pdf